free html hit counter
Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

Menghadapi Permasalahan Hidup

Menghadapi Permasalahan Hidup

Setiap orang yang hidup di dunia menghadapi kesulitan dalam hidupnya. Sulit menemukan kesabaran dan kejujuran jika tidak menyadari bahwa semua yang terjadi di dunia ini adalah ujian. Sebagai manusia kita sering menggambarkan tantangan yang tidak menyenangkan sebagai masalah.
Mari kita lihat surat Al-Bakr ayat 115-157 sebuah firman Allah dalam Al-Quran: Dan berkah orang sakit…
Jika seseorang menerima bukti dari Allah dengan hal-hal yang menyenangkan dia seringkali bisa benar-benar sabar dan jujur. Tetapi kebanyakan dari kita merasa sangat sulit untuk menerima yang sebaliknya. Meratapi nasib Meratapi nasib Bagi kami tekanan kehilangan yang begitu menyakitkan Tak seharusnya kami mengalaminya: Tidakkah kami harus percaya? Tes lagi??

Sabar Itu Tak Ada Batasnya

Pemahaman kita bahwa kesabaran ada batasnya akan membuat kita lemah dan sulit menerima segala persoalan yang datang terutama dari Allah. Pikiran kita akan merasa kewalahan dan lepas kendali mengklaim bahwa kesabaran ada batasnya. Dalam Al-Quran surat Al-Bukura ayat 286 disebutkan bahwa Sesungguhnya Allah tidak menzalimi manusia kecuali menurut kekuatannya. Allah memahami kemampuan kita dalam arti yang sebenarnya sehingga Allah telah mempertimbangkannya. Tidak mungkin mengikuti ujian yang melebihi batas kemampuan kita.

Kesabaran dan kejujuran adalah dua perintah Allah. Yang perlu kita lakukan adalah menunaikan shalat wajib lima waktu yang dilakukan pada waktu yang telah ditentukan dengan kesabaran dan keikhlasan sejak awal. Sebagaimana dinyatakan dalam firman Allah Al-Quran mengacu pada hal berikut dalam Surat Al-Kahfi ayat 7: Sesungguhnya Kami telah membuat hal-hal di bumi untuk mempercantik manusia agar Engkau menguji siapa di antara mereka yang berbuat baik.

 

BACA JUGA :  Perbedaan Ilmu Tafsir, Ilmu Hadist dan Ilmu Nahwu

Cara Bersabar dan Ikhlas

Kita sering salah paham bahwa Tuhan itu selektif dan tidak mengasihi kita ketika masalah muncul. Padahal kita harus menjaga asumsi yang baik tentang Allah subhanahu wa taala agar kita dapat dengan mudah memahami masalah yang kita hadapi. Untuk memeriksa masalah yang diberikan kepada kami. Emosi positif ini akan memungkinkan kita untuk bertahan dan berpikir jernih untuk menemukan jalan keluar dari masalah yang kita hadapi. Kita harus sabar dan tekun dalam usaha kita. Marilah kita mengkaji firman Allah. Ayat 153 Al-Baqarah dari Al-Quran mengatakan: Hai orang-orang yang beriman ambillah kesabaran dan doa sebagai penolong. Sesungguhnya Allah bersama orang-orang yang sabar.

Kita harus memahami bahwa melalui iman kita dapat benar-benar menerima semua keputusan Allah. Jika kita sabar dan ikhlas bagaimana kita bisa mengambil manfaat dari segala masalah yang kita alami atau derita cobaan semua masalah dan musibah akan tetap muncul maka lebih baik menerimanya dengan sabar dan ikhlas. Jika kita dengan sabar dan jujur ​​menerima kehendak Tuhan kesulitan kita akan diringankan. Percayalah padaku!

 

Ketika bencana melanda besar atau kecil kita adalah milik Allah maka kita kembali kepada-Nya. Tuhan izinkan saya mengambil harga berharga dari bencana dan mengubahnya menjadi sesuatu yang lebih baik. Kita harus mengenal Tuhan Yang Maha Esa. Dia adalah penguasa sejati dari segala sesuatu di dunia ini. Ketahuilah bahwa ini tidak lain adalah pengorbanan Tuhan Yang Maha Esa. Ketika Tuhan mau lebih mudah untuk menyerah jika kita memiliki kehendak Tuhan. Dua kunci untuk menghadapi masalah adalah kesabaran dan keikhlasan. Hanya ketika kita memiliki kesabaran dan keikhlasan semua masalah ini akan menjadi mudah dan kebahagiaan hidup akan datang.

Check Also

Ghoorib.com | Puasa 1 Hari Sebelum Idul Adha: Manfaat, Tips, dan Hal yang Perlu Diperhatikan

Puasa 1 Hari Sebelum Idul Adha: Manfaat, Tips, dan Hal yang Perlu Diperhatikan

Idul Adha adalah salah satu hari raya besar dalam agama Islam. Pada hari yang penuh …

23 comments

  1. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    Perfectly pent articles, thank you for entropy. “No human thing is of serious importance.” by Plato.

  2. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    Good V I should certainly pronounce, impressed with your web site. I had no trouble navigating through all tabs and related info ended up being truly easy to do to access. I recently found what I hoped for before you know it at all. Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, web site theme . a tones way for your client to communicate. Nice task..

  3. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    Rattling good visual appeal on this site, I’d value it 10 10.

  4. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    Wonderful goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you are just extremely great. I really like what you’ve acquired here, certainly like what you are saying and the way in which you say it. You make it entertaining and you still care for to keep it sensible. I can’t wait to read far more from you. This is actually a tremendous site.

  5. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    It¦s really a cool and useful piece of info. I am satisfied that you shared this useful information with us. Please keep us informed like this. Thank you for sharing.

  6. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    You have noted very interesting details! ps decent website . “I understand a fury in your words, But not the words.” by William Shakespeare.

  7. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    As I website possessor I believe the content material here is really excellent, thankyou for your efforts.

  8. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    Thanks for sharing excellent informations. Your website is so cool. I’m impressed by the details that you have on this blog. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this website page, will come back for more articles. You, my pal, ROCK! I found simply the information I already searched everywhere and just could not come across. What an ideal web site.

  9. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    Very interesting topic, regards for putting up. “The reason people sweat is so they won’t catch fire when making love.” by Don Rose.

  10. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    Hello my family member! I wish to say that this article is amazing, great written and include almost all important infos. I¦d like to see more posts like this .

  11. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    Wonderful goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to and you’re just too magnificent. I actually like what you have acquired here, certainly like what you’re saying and the way in which you say it. You make it entertaining and you still take care of to keep it wise. I cant wait to read much more from you. This is really a great web site.

  12. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    Hi my loved one! I want to say that this post is awesome, great written and include approximately all important infos. I’d like to look more posts like this.

  13. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    I believe this internet site contains some very wonderful information for everyone :D. “The ground that a good man treads is hallowed.” by Johann von Goethe.

  14. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    Would you be inquisitive about exchanging hyperlinks?

  15. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    I was reading some of your posts on this internet site and I think this website is real informative ! Retain posting.

  16. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    You have brought up a very wonderful points, thankyou for the post.

  17. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    Attractive component of content. I just stumbled upon your website and in accession capital to assert that I acquire in fact loved account your weblog posts. Any way I’ll be subscribing for your augment or even I achievement you get right of entry to consistently quickly.

  18. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    Good V I should certainly pronounce, impressed with your website. I had no trouble navigating through all the tabs and related info ended up being truly easy to do to access. I recently found what I hoped for before you know it in the least. Quite unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or anything, web site theme . a tones way for your customer to communicate. Excellent task..

  19. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    I really enjoy looking at on this web site, it contains wonderful blog posts.

  20. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    Awesome blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A theme like yours with a few simple tweeks would really make my blog jump out. Please let me know where you got your design. Thank you

  21. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    Thank you for your sharing. I am worried that I lack creative ideas. It is your article that makes me full of hope. Thank you. But, I have a question, can you help me?

  22. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    hi!,I like your writing very much! share we communicate more about your post on AOL? I require a specialist on this area to solve my problem. Maybe that’s you! Looking forward to see you.

  23. Ghoorib.com | Menghadapi Permasalahan Hidup

    Hmm is anyone else encountering problems with the pictures on this blog loading? I’m trying to determine if its a problem on my end or if it’s the blog. Any feed-back would be greatly appreciated.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *